Augusztus 20-án százezrek tekintették meg a helyszínen, ahogy a légiparádén elhúz Budapest felett a Külgazdasági és Külügyminisztérium tehergépe, akkor azonban sokan nem is sejtették, hogy valami nem a tervek szerint történt.
A repülőnek a Flightradar 24 adatai szerint már aznap tovább is kellett volna állnia, hogy megtegye a szokásos Budapest-Hangcsou-Almaty-Budapest járatát, ám az Airbus A330F nem szállt fel.
Később a külügyi tárca a HVG-nek megerősítette, hogy a Duna felett áthúzó repülő egy kisebb testű madárra ütközött. A lap írta meg, hogy a hatvan percnyi ünnepi repülést követően átvizsgálták a járművet, ahol a megállapították, hogy a hajtóműlapátok megsérültek.
Az Airbus A330-as repülőgép madárral ütközött, amely ütközés nem veszélyeztette a repülőgép biztonságos működését”
– írta akkor a minisztérium, mely szerint a javításhoz Budapestre hívták a hajtóműveket gyártó Rolls-Royce szakembereit.
Kieső összegek
Bár van biztosítás a repülőgépen és a mostani javítást is fizeti a biztosító, azért nagyon nem jó hír, hogy kiesett a kormány tehergépe, ugyanis ez idő alatt nem termelt pénzt. A gépet a Wizz Air üzemelteti és szinte pihenő nélkül ingázik Magyarország és Kína között Kazahsztán érintésével.
A HA-LHU lajstrommal bejegyzett Airbus A330-as repülőgépet még három éve vette a kormány a Qatar Airwaystől 17 milliárd forintért, hogy a járvány alatt egészségügyi felszerelést lehessen probléma nélkül hazánkba szállítani.
A Mandiner által megkérdezett, az érintett repülőn is szolgálatot teljesítő, névtelenséget kérő pilóta elmondta, akkor nagyon jó üzletet kötött az állam, hiszen a gép jó műszaki állapotban van.
A járvány lecsengésével bérfuvarozásra álltak át a géppel, mely tavaly 1,6 milliárd forintnyi hasznot termelt hazánknak.
A Combatant katonai blog a vásárláskor azt írta, hogy a gép azért is remek vétel és jó üzleti potenciál, mert a régiónkban nincsen egyik ország tulajdonában sem hasonló kaliberű cargo, azaz tehergép és civil repülőként könnyebben tud a Távol-Keletre repülni.